STILLINGSANNONSE

Annonsering av stillinger

Vi vil at flest mulig av de potensielle kandidater blir eksponert for stillingsannonsen. For å oppnå dette produserer vi video-annonser som distribueres i kanalene Facebook, Instagram og LinkedIn. Det man får igjen for denne avanserte annonseringen er en stor grad av merkevarebygging for bedriften, mange som blir informert om stillingen og employer branding.

Hvorfor skal jeg annonsere i sosiale medier?

I mange tilfeller skal kandidaten potensielt bytte jobb for å starte i ny stilling. Den personen bedriften leter etter er ikke nødvendigvis i aktivt jobbsøk. For å treffe disse personene må man derfor vise frem stillingen og virksomheten på en flatterende måte, helst med video, og eksponere den der hvor folk oppholder seg digitalt.

Distribusjon

Distribusjonen i sosiale medier har som oppgave er å få flest mulig potensielle kandidater til å klikke på videoannonsen slik at de leser selve stillingsannonsen.

Facebook:
En typisk annonse på Facebook har 20 – 60k visninger. Facebook kjenner alle og finner fort ut hvem de skal vises annonsen til.

LinkedIn
En typisk annonse på LinkedIn 10 – 15k visninger. Dette er en litt tregere kanal enn facebook og passer best til akademiske stillinger.

a cell phone displaying a web page with a picture of a man on it.

#1 NIVÅ

Animert annonse

Dette er vårt enkleste alternativ og består av et bilde og en animert grafikk / tekst. Annonsen utgjør en vesentlig grad av egenreklame for bedriften.

Dette kan kombineres med voiceover og teksting. 

#2 NIVÅ

Video Basic

Vi utformer en annonse basert på generiske opptak vi har, eventuelt kombinert med bedriftens egen opptak hvis slikt finnes.

Med en slik annonse kan man mye bedre beskrive bedriften, miljøet og verdiene mye bedre. Denne annonsen utgjør også en vesentlig grad av egenreklame for bedriften.

Denne kombineres med voiceover og teksting. 

#3 NIVÅ

Video Pro

Vi reiser ut til bedriften og gjør opptak som beskriver stillingen, men også presenterer bedriften som helhet. Vårt filmteam har mange års erfaring med å få frem det essensielle i bedriften og stillingen man utlyser. Mange velger å utføre et intervju med en representant i bedriften som beskriver virksomhetens miljø og verdier slik som i dette eksempelet.

Denne annonsen utgjør en meget høy grad av egenreklame og employer branding for bedriften.

En kvinne i hvit skjorte på Veksthuset smiler.

Malin Sandberg

Markedsrådgiver

Kontakt oss i dag