Effektive digitale verktøy

Vi ønsket bedre kontroll og styring på våre plattformer som i stor grad var båret av fellesløsninger for bransjen og store aktører som i liten grad ga oss den innsikten, distribusjonen og kreativiteten vi ønsket oss. 

For å få en bedre kommunikasjon med både kunder, og i sær kandidater i arbeidsmarkedet, måtte vi gjøre endringer. Det viktigste av alt for å kunne kommunisere godt med våre målgrupper vår å bringe trafikken og kommunikasjonen til oss, altså våre egne nettsider som du leser denne saken på. 

Her ville vi være i stand til måle trafikk, demografier og bruksmønster. For å igjen kunne utforme en god kontakt, og en strømlinjeformet prosess for potensielle arbeidstakere.

Moderne annonsering

I et arbeidstakers marked måtte vi se forbi de vanlige kanalene hvor stillinger listes opp. Vi måtte snakke med arbeidstakerne der de befinner seg med et effektivt medium. I sosiale medier som Facebook, Instagram og ikke minst LinkedIn kunne vi gjennom film, tekst, lyd og bilde nå frem raskere til flere  – ikke bare arbeidssøkende men også de som kanskje var på utkikk etter ny jobb. 

a cell phone with a man on the screen.
For jobbsøkere er det viktig at nettsiden er godt mobiltipasset.

Omfattende prosess

Utvikling av nye nettsider som kunne håndtere kommunikasjon mellom flere systemer, som vi ikke skal gå inn på, var en omfattende prosess. Vi jobbet tett på et eksternt digitalbyrå som hadde forståelse for de behov og utfordringer som skulle løses. Målet var en kortere vei for kandidaten via våre rådgivere ferdig rekruttert til våre oppdragsgivere.

Møte i veksthuset

Bygget på vår styrke

Dyktige rådgivere med gode nettverk og høy kompetanse er ryggraden i Veksthuset Personal. Med hjelp av nye, effektive kommunikasjonsverktøy styrket og forenklet vi arbeidet med rekrutteringsprosessen.

Vi ønsket i større grad å beskrive, og ikke minst selge gode stillinger. Vi måtte gjøre dette i kanaler der kandidater og kunder daglig ferdes.

Film viste seg effektiv for annonsering sosiale medier i kombinasjon med våre nye nettsider. Vi lente oss også her på vårt eksterne digitalbyrå med lang erfaring fra produksjon og distribusjon av filmannonser. Dette resulterte at vi traff noen hundre personer til mange tusen.

Annonsene skulle vekke mottakernes interesse for drømmejobben de ellers ikke visst eksisterte. Se annonser her

Daglig leder

+47 91 84 29 26

Employer branding

– Videoannonsering har gitt oss mulighet til å gi kundene en merverdi med tanke på employer branding.

Employer branding handler om å kommunisere hva som gjør et selskap til en attraktiv arbeidsplass, noe som er en viktig del av rekrutteringsarbeidet for å tiltrekke nye ansatte, men som også har verdi med tanke på eksisterende ansatte.

Det å kommunisere de positive sidene av sitt selskap er desto viktigere i et stramt arbeidsmarked, for å skille seg ut.

– Sigmund Høye

Eksempel videoannonse

Eksempel på en typisk annonse med høy produksjonsverdi.

Annonseringsmetode og innsikt

Vi lager nå annonser med differensiert produksjonsverdi avhengig av hvilke stillinger som skal besettes. Dette gjør vi gjennom et skreddersydd system, der vi også kan overvåke interesse, trafikk og handlingsmønster. Slik får vi den innsikten vi trenger for å effektiv finne de rette kandidatene for våre kunder.

two cell phones with a website on the screen.

Kontinuerlig utvikling

Vår sating på digitale verktøy i kommunikasjon med kandidater til stillinger og våre kunder er en pågående prosess i stadig utvikling  og en viktig del av vår verdikjede.

Ta kontakt med en av våre rådgivere eller fyll ut skjema for hjelp med rekruttering og bemanning.

Ta kontakt